måndag 28 september 2009

Hej! Jag heter Härmapan och är en idiot.

(alt. "Hjulet snurrar men hamstern är död".)

Glömde visakortet hemma idag, kom på det i lunchmatsalen strax innan jag skulle betala bulgur-grejset jag lassat upp från buffén. Min kära kollega löste ut mig. Tack för det.
Sedan gick jag till optikern, undersökning och en linsbeställning på det.
- Det blir 390 kronor tack!
- Eh... jag har inte det. Eller alltså, jag har det, fast inte här. Ingen plånbok...
Som tur var hade optikergänget småbarn och lade Bolibompahållhake på mig. "Vi ringer kvällspressen om du inte kommer och betalar en annan dag, hö hö hö".
- Tack. Tack. Tack så mycket. Kommer i morgon, lovar.
Tio minuter senare försökte jag handla middagsmat på Coopen. Fortfarande utan plånbok. Det gick sådär. Lyckades dock skrapa ihop tjufemåfemti i smårassel och köpte en färdig soppa som säkert hade en miljon E-nummer.

Hejdå.

1 kommentar:

Erik sa...

Finns dagar man önskar byteshandel fortfarande var alive and well..