torsdag 9 april 2009

Bilkaos och nostalgi.

Nu är Härmapan i norr igen. Tog en promenad runt i hembyn under eftermiddagen och spydde nästan på alla påskfirande turister. Det blir liksom lite kaosartat när invånarantalet tillfälligt mångdubblas.



På den här parkeringen står det vanligtvis 2-3 bilar. Idag - många, många.

Efter att ha förbannat mig (läs svurit och spottat) över alla "Stokkolmare" (samt insett att jag blivit en själv) gick jag förbi mitt och Apmannens gamla hus. Ja, det vi bodde i innan vi flyttade till Sthlm alltså. Då blev jag jätteledsen. För jag älskade det där lilla huset, fastän det var dragigt och kallt och jävligt. Nu står det tomt. Förfaller.



Här har det grillats, ska ni veta!


Det här planket har jag byggt med mina egna händer.

Vill avsluta dagens bloggning med ett modetips från Duved.


Nokiastövlar. Snyggt och praktiskt, i skogen och på krogen.


Vi säger så.

Inga kommentarer: