torsdag 2 juli 2009

Men jävlar...

Vad synd jag tyckte om familjerna på Arlanda Polisstation idag. De allra flesta var där i samma ärende som jag. För att ordna provisoriskt pass alltså. Men med den lilla skillnaden att jag åker först i morgon och de andra stod och svettades där på kontoret en halvtimme innan flyget skulle gå. Stressen dallrade i luften, som tät, krämig mascarpone. Men det luktade inte alls lika gott.

Sjukt ovärt att lägga 980 spänn på ett rosa, litet pass, men hade jag inte fixat det där idag hade jag ju inte kommit iväg på vår resa. För vi åker i morgon bitti, tidigt så innihillvitti och gammelpasset var trasigt. Har hört att de är kinkiga med sådant där.

Hörrni, barnfamiljen och mamman med tre barn och du som undrade saker om visum. Hoppas ni kom iväg till London och Island och Tunisien.  Själv drar jag till Spanien är ett land där man dansar tango i morgon.

Före och efter.

Inga kommentarer: