lördag 7 februari 2009

Härmapan lever.

Ett tag trodde ni att jag dött va?!
Uppdateringsstatus noll komma noll, noll. Härmapan har haft sina skäl men nu jädrar ska ni få tjuvkika i min dagbok igen.

Here we go.

Lillis och jag drog till fjälls i tisdags. På tåget var hon varm, Lillis alltså. Tack och lov bjöd en fellow mom/Florence Nightingale som satt i samma tågvagn på en bäbis-Alvedon. Då slutade Lillskiten att gnälla och vi hade en mycket trevlig resa. På kvällen blev det dock värre (det blir alltid värre framåt natten) och när jag kunde steka ägg på Lillapans panna insåg jag att det här snacket om att ungar kan få feber efter vaccinationen (Lillis fick sticket i måndags) inte bara varit tomt prat. Över 40 grader celsius med dubbel dos Alvedon i kroppen. Det är varmt det. Vid fyratiden på morgonen satt Lillapan i Apmormoderns famn och tittade på reprisen av Just Shoot Me, allt för att hålla modet uppe.
Nåväl, lite feber har inte så många dött av och det gjorde heller inte Lillapan. Tack och lov.

När Lillis kryat på sig var det så dags för mig att förvandlas till snowboardfantomen. Jag gör lätt det när jag befinner mig till fjälls. Det var ljuvligt. Brorsan + familj var också i trakten och vi shreddade barnbackarna sönder och samman. Radical.

Efter ett par dagar i backen fick jag väldigt ont i kroppen. Och blev trött. Och fick ont i magen. Och... (känsliga läsare varnas!) började sprutbajsa vatten. Yay! Sjuk. Igen.
Jag blir alltid sjuk när jag är hos morsan. It´s a curse.

Av hänsyn till er, kära läsare, låter jag bli att lägga upp en bild på mitt bajs. Men här nedan kan ni få se lite annat från veckan som gått.

Just Shoot Me. Please.

Brorsbarnet och jag och älgen.

Vi åkte lift...

...och vi åkte snowboard.

Inga kommentarer: