söndag 14 juni 2009

En helg nästan som förr.

Tack livet! Och tack svärisarna för att ni barnvaktade Lillapan så att vi kunde ha en helg nästan som förr...

Ja att vi såg Dundertåget i torsdags, det vet ni ju redan (eller alltså, såg och såg - vi hörde). De lirade på Scandic Malmen som någon slags igångkickning av WTAI. Apmannen (som inte ens ville gå på WTAI) hade tjålat åt sig en friplåt och jag var s-k-i-t-s-u-r för han inte bara gav biljetten till mig. Den lilla fajten löste sig på lördagen, mer om det om en liten stund.

I fredags var det avslutningsfest med jobbet - supernajs! Vi diskodansade som galningar. Och dansade dessutom limbo, fast det vill tävlingsmänniskan i mig helst glömma, för jag var sämst. Vann dock tipsrundan med rubriken svenska städer och som bestod av "frågor" som dessa:

Kortbyxa
Våt omfamning
Näsglid
Uddevalla

Jag fick en flaska skitfin saft i förstapris.

Vi dansar diskodans.

På lördagen åt vi trerätterslunch som svärisarna bjöd på och framåt eftermiddagen fick jag inte bara EN utan TVÅ möjligheter att ta mig in på festivalen. Tack Anders och Jens, jag älskar er. Det var så rasande trevligt att gå på festival, stå i vip:en och titta på Markus Fagervalls gummistövlar, Howlin´ Pelles regnjacka och dricka öl. Jag blev dessutom lite starstruck då jag insåg att Romeo Stodart stod och gjorde detsamma bara ett par steg ifrån mig. Fever Ray var så jävla bra att jag nästan svimmade och trots att regnet ö-s-t-e ned var jag lyckligare än på länge. När vi kom hem på natten luktade det kanel i hela huset. Mycket riktigt - frysen fylld med kanelbullar och Lillapan i tryggt förvar med farmor och farfar. Och i morgon är det måndag igen...

Hjälte-Jens och Apmannen, jag älskar båda.

Hello Saferide = världsklass!


Fever Ray. Superläskigt. Superbra.


Nick Cave mitt i natta.


Inga kommentarer: