tisdag 9 juni 2009

Långpanna.

Natten mot tisdag...

01:00-05:00 Lillapan har typ fått rabies och är helt sjövild. Härmapan kan inte sova. Skjut mig.

05:00 Välling äts och Lillapan däckar i paltkoma.

05:45 Väckarklockan ringer. Skjut mig.

06:15 Bygger upp en fet mur av kuddar, täcken, överkast, morgonrockar för att skydda den lilla som däckat i våran säng.

06:30 Åker till jobbet. Somnar nästan på bussen.

07:30 Sminkar mig i logen, mobilen ringer, Lillapan har ramlat ur sängen och skriker som en stucken gris. Ridå.

08:00 Förinspelning av sommarprogram. Några få plusgrader och SPÖREGN. Ingen ljustekninker bokad. Ljudtekniker en kvart försenad. Jag ska vara barfota i ett av tre program. Ridå igen. Oroar mig för Lillapan och har sjukt dåligt samvete. Skjut mig.

11:30 Sushilunch. Äntligen något bra.

11:30-16:30 Jobb och så, som vanligt.

16:30 Sminkning och ombyte för ytterligare en inspelning. Eller vänta... nu kommer producenten och säger att allt är framflyttat. Inspelningsteamet innan oss har tydligen dragit över sitt pass och all teknikpersonal måste ju ha rast och så innan vi kan köra. Megaridå.

Skjut mig.

Inga kommentarer: