tisdag 28 oktober 2008

Dörrterror.

I morse blev Härmapan rejält uppskrämd. Alltså sådär att jag nästan började grina.
Så här var det:

Ungefär en halvtimme efter det att Apmannen vanligtvis lämnar hemmet steg Lillapan och jag upp. Vi satte oss i soffan,  jag tittade på nyheterna och Lillis sög på mina pattar (låter lite perverst men det är det inte). Sedan var det dags för blöjbyte. Men, toalettdörren var LÅST.

Min första tanke var;
"Nä, nu har Apmannen fått en hjärtattack och dött när han bajsat. Hjälp!"

Men sedan slog det mig; "Tänk om schizofrena granngubben barrikaderat sig inne på vårt dass? Tänk om han har en kniv och vill döda oss. Hjälp!"

Tredje tanken var; "Dörren har bergis gått i baklås på något himla vis".

Jag ringde Apmannen (för han var ju inte på toa - han var på jobbet) för att ha lite mentalt stöd när jag pillade upp låset med en kökskniv. Och mycket riktigt hade dörrjäveln gått i baklås. Fanns inte en schizo gubbe därinne så långt ögat kunde nå. Halleluja!

Lite komiskt var det, för jag brukar sällan stressa upp mig, men nu... ojojoj - jag blev faktisk skakis. Skittöntigt.

Resten av förmiddagen ägnades åt att skruva ihop Lillis nya barnvagn.


Så här blev det.

Nu funderar jag på ifall jag ska orka ta itu med diverse nödvändigheter eller om jag bara ska strunta i allt och låtsas att jag har semester.

Inga kommentarer: