fredag 24 oktober 2008

Systemfel.

Idag har Härmapan haft vuxenhäng med en annan mamma. Det var gött, vi fnular lite på ett tv-projekt vi vill göra. Skönt att använda hjärnan lite. Samtidigt fick Lillapan hänga med sin homie Petter (Frestades att skriva boyfriend istället för homie, men det vet jag ingenting om. Lillis kanske gillar tjejer.)


Homie, boyfriend whatever. De är fina ihop i alla fall!

På vägen hem skulle jag, som den goda hemmafru jag är, svänga förbi Forum Nacka för ett litet besök på Systemet. Men just ja! Nya Forum Nacka invigdes igår och tjohejsan - proppfullt.
Nåväl, utan vin försmäktar vi på denna ö, så det var bara att jaga rätt på en parkering, vässa armbågarna och ge sig in i folkmassorna. Svettigt.

Efter ett jädra tag hittar jag ölaffär´n - som ÖPPNAR INOM KORT. Fasiken. Allt detta slit i onödan. Men så ser jag en gubbe som travar runt med en låda vin i högern.
"Ursäkta, det där vinet... har du köpt det här?"
"Jodå, Systemet ligger därborta"
"Men, jag var ju nyss där..."
"Jomen du vet, det ligger lite längre bort, det är pyttelitet just nu."
"Ah, tack!"

Två lådor vin inhandlades. För i afton får vi finaste besöket från norr.

Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer: