måndag 12 januari 2009

Frikort.


Sjukt uttjatat ämne. Jag vet. Men det kom på tal på nyårsafton, och idag var vi där igen. Det handlar om frikort, d.v.s. att man med sin partners välsignelse får dansa lambada i sänghalmen med valfri (ouppnåelig) kändis.

Härmapans frikort är den här mannen.
Och så här-HOTTIE-WARNING-BEEP-BEEP ser han ut utan kläder.

Fick en crush på Matthew när han spelade Wooderson i min bästa film Dazed & Confused. Egentligen var det väl karaktären/ärkesvinet Wooderson jag blev kär i från början, men min ytlighet har gjort att kroppen fortfarande väljer McConaughey.

Apmannen väljer kulturellt. Med hjärta och känsla.
Och lite fin är hon ju också, Neko Case. Och ni vet ju vad man säger om rödtoppar; Brinner det i busken så savar det i grenen.
Härmapan better watch out.

Vilket är ditt frikort?


P.S. När jag IMDB:ade Matthew såg jag att han fyller år på samma dag som jag. Oh lord -  it´s a sign. D.S.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade värsta drömmen att Peter "Foppa" Forsberg var tokkär i mig. (Har aldrig tyckt att han är särskilt snygg, alls, överhuvudtaget.) Men nu blev det så efter drömmen, att jag liksom blev lite kär i honom. Sedan slumpade det sig så, att vi skulle till Leksand och göra en intervju med killen i fråga. Jag blev kallsvettig och nervös, det kanske var nu, det kanske var nu som han skulle bli kär i mig. Shit!

Jag frågade helt enkelt min man om det var ok om jag blev ihop med Foppa, jag menar, min man skulle ju få det rätt gött han också, lite extra pengar och så.
Då sa min man: "-Javisst, bli ihop med Foppa du, det är ok med mig, skulle vara rätt coolt faktiskt."

Så det är väl han som är mitt frikort, antar jag.

Hur det gick?
Jag vet inte, men det var i samband med att Foppa hade ont i foten, så jag vet inte om han hade mycket ont, å lite svårt att tänka på annat (mig).
Och sen fick vi bara typ 2 minuter med honom, och jag stog ju liksom bakom kameran hela tiden, och det var lite mycket folk också, så han kunde liksom inte se mig ordentligt...
Men annars hade han nog blivit kär i mig, det tror jag.

Anonym sa...

Min mans frikort är Shakira och mitt är Adam Brody...