tisdag 27 januari 2009

Så går en dag ifrån oss...

Fan det går undan, livet.

Fredag:
Uppstartsmöte på jobbet. Lillapan var med hela dagen (8:30-16:30). Sa inte ett knyst - duktigt litet barn. Kvällen ägnades åt På Spåret. Vi garvade när Oldsberg uttalade Radiohead. Det lät som Raodiohäd. Det var kul.

Lördag:
Bowling med släkten, i synnerhet med den jubilerande Brodern. Jag var kass. Sedan hängde vi på söder med några hippa människor. Åt pizza och så. Det gör man 2009.

Söndag:
Vi roade oss med att parkera i ett svindyrt parkeringshus i city (12 kr/10 minuter) och kikade sedan runt på Weekdays-rean. Det var Apmannen som skulle handla men det slutade med att han köpte inget och jag köpte allt. Som vanligt.

Måndag:
Lillapan fyllde 5. Månader alltså. Det firade vi med ett besök på BVC. Hon har blivit skittjock. Och lång. 7090 gram och 65,4 cm över havet. Morgontimmarna ägnades åt att hata eventim.se som skulle släppa Springsteenbiljetter men sköt fram släppet hela tiden. Jag fick inte tag i några tickets men halleluja, det gjorde några andra och jag fick en av dem. Man tackar!

Tisdag:
Ja, det är idag det. Och idag har Lillis och jag haft morsahäng med en massa kolleger till Härmapan. Vi åt svampsoppa, bytte bajsblöjor och pratade TV-projekt. Business as usual alltså. Efter morsahänget drog vi förbi Forum Nacka och där skriver de isär. Lillapan blev helt perplex av detta språkliga kaos.

Bokstavsoreda ovanför skötbordet.

Inga kommentarer: