torsdag 24 juli 2008

Som en dröm.

Härmapan har alltid haft ett livligt drömliv. Lite för livligt om jag får säga det själv, det skulle vara skönt att sova utan att hjärnan sprang sitt mentala maraton någon natt.

En gång drömde jag att jag startade en kattmatsfabrik. Den skulle hetta West Chicken. Min dåvarande roommate  garvade jädrigt mycket åt mig morgonen därpå. Härmapan pratar nämligen i sömnen också och under natten hade jag högt och tydligt legat och spekulerat i hur burkarna skulle se ut. Vad tror ni om en grå kattunge mot en blå bakgrund? Diskuterade också vilka smaker som skulle gå hem hos kissekatterna. Oxkött? Kyckling? Lax?

Ibland får jag briljanta idéer i sömnen. Som att jag ska ge ut en bok som heter Dukningar jag sett. Jag har hela konceptet klart för mig. Det ska vara en coffetable-bok med vackra fotografier av, just det, dukningar jag sett. Vill inte avslöja för mycket för det är tammefan en riktigt bra idé och ingen jäkel ska sno den. Det vore ju skitdumt.

I natt drömde jag om den här bloggen.
Drömde att jag skrev tidernas ljuginlägg. Jag "gick ut med att" Härmapan, efter avslutad föräldraledighet, skulle jobba som VD för Vin & Sprit. Skrev också att min månadslön skulle vara 50000:-/månaden (vilket säkert är sjukt lite i sammanhanget).
Det blev ett himla rabalder och pressen hörde av sig som besatt. Härmapan tvingades stå med mössan i hand och skämmas för ljuget.

Inga kommentarer: