torsdag 31 juli 2008

Härmapa i radion.

Idag fick Härmapan lov att ställa väckarklockan. (Det var ett tag sedan sist). Jag skulle nämligen vara "sommargäst" och intervjuas av Radio Jämtland. Det är konstigt det där, att någon skulle vilja höra vad jag har att säga. Ur mig kommer ju bara crap. Dessutom är det svårt att tala om sig själv. Och pinsamt.

"Vem är du då, Härmapan? Berätta lite mer om dig själv..."
"Eh... hmmm. Jo. Eh. Ja. Jag är väl. Rätt glad. Kanske. Empatisk. Eller så. Fast man har ju dåliga sidor också. Ibland blir jag skitarg över småsaker. Typ."

Argh, inte fan vet jag vem jag är. Fråga min morsa.

Nåväl. Nu sitter jag här i efterhand och vill spola tillbaka tiden. Har ångest över hur jädra töntig jag måste ha framstått under intervjun. Och sedan ska skiten klippas, av någon annan än en själv. Jag som är van att ha kontroll över redigering av material. Creepy.
Märkligt ändå, jag som har jobbat med både teve och radio under rätt många år får plötsligt panik när det kommer fram en mikrofon och det inte är jag som håller i den. Tror att det har att göra med att jag inte har kontroll över skutan. Det är inte jag som avgör varthän det barkar.

Nåväl, vi får se hur det blir. Om jag blir nöjd kanske jag kastar upp en länk till intervjun när den sänts.

På lördag ska jag på bröllop och våndas just nu över mitt toastmasteri+något slags tal som jag borde hålla. Och då måste ju det skrivas först. Ska starta word nu.

Hejdå.

Inga kommentarer: