torsdag 18 september 2008

Hurry up and pop already!

Ett tag trodde Härmapan att hennes kompis M var den första kroniskt gravida kvinnan i världshistorien. Men icke! 16 dagar över tiden sa det äntligen POP! Och ut kom en stor (typ 4,5 kilo och 56 cm lång) pojke.
Hela familjen Härmapa är så glada.
Och se på fan, mitt i all glädje ringer telefonen. Det visar sig att en annan kär person ska poppa i mars. Hurra!
Visst betyder det väl att man är vuxen när det ynglas av runtomkring en?

Igår träffade jag också mitt fina lilla brorsbarn, som själv har ett fint litet barn. Det är lite komplicerat men jag ska försöka förklara.
Mitt brorsbarn är alltså kusin till Lillapan. Vilket gör att brorsbarnets barn är Lillapans kusinbarn. Det roliga är att Lillapans kusinbarn är 13 dagar äldre än Lillapan.
De här moderna familjerna alltså... Komplicerat var det sista som sades.

För övrigt undrar jag om den där Jihde inte är något av en kappvändare?
Tillbaka på fyran tycker han att SVT ska sprängas. Anledningen är att man inte kan vara kreativ i SVT´s lokaler då det är fel färg på väggarna. Härmapan håller med om att det stora teveskeppet är i behov av en uppfräschning, men är det inte så att problemet ligger hos en själv ifall kreativiteten hänger på väggfärgen?
Om det är sant (det jag hört) att Jihde tjänar lika mycket pengar som statsministern, kanske han med lite god vilja borde kunna klämma ur sig lite kreativitet oavsett färgsättning.
Lyckligtvis är han tillbaka på färgkoordinerade fyran nu.
Det lär ju behövas en STOR dos kreativitet för att teatergnabbas med Idoljuryn.

1 kommentar:

Anonym sa...

frisyren kräver fö galet mkt kreativitet.