onsdag 3 september 2008

Livet med Lillapan.

För en vecka sedan lovade Härmapan en uppdatering a.s.a.p.

Och a.s.a.p. det är nu det, för jämarns - jag inte har velat göra annat än att mysa den senaste tiden. Lillapan valde ju att kika ut lite tidigare än beräknat, den 26/8 närmare bestämt, vilket gjort att jag hellre hängt med min nya lilla FAMILJ än suttit och bloggat.

Nåväl. Så här ser hon ut.



Ganska fin va?! Hon heter Majken och är den ljuvligaste lilla Lillapan som någonsin sett dagens ljus.

Det var kul att föda henne. Det gjorde ont. Vidrigt ont, i synnerhet då Härmapan skulle vara cool och stursk och körde utan bedövning. Men på något märkligt vis kan jag nästan längta tillbaka till de där timmarna i förlossningssängen. Det var så sjukt spännande. Känslan av att veta att ens lilla Apunge snart är ute... brrr. Härmapan ryser.

Efter två dagar på BB åkte vi hem. Bisarr känsla att få plocka med sig det där lilla knytet men ack så underbart. Allt går bra, hon äter, sover och skiter. Precis som det ska vara.

Igår fyllde hon en vecka och jag insåg just att vi har många veckor tillsammans framför oss. Hon är här nu och vi älskar henne så att det värker.

2 kommentarer:

Patrik Wirén sa...

Ja jävlar vad häftigt. Ser fram emot att träffa lillapan. Det ryktas att hon är väldigt söt och helt charmant på alla sätt.

Anonym sa...

hej härmapan. vilken fin blogg du har och vilken fin dotter ni har fått!

kram