söndag 7 september 2008

Oh no!

Idag har Härmapan varit och sniffat på the maternity blues. Tolv dagar in i Lillapans liv har jag för första gången känt en viss uppgivenhet. Jag har å andra sidan inte sovit på två veckor och det kan väl göra vem som helst kockobello.
Löste det hela genom att fälla några det-är-så-jävla-synd-om-mig-tårar inför den mycket förstående Apmannen, och snusade sedan Lillapan i den alldeles underbara nacken. Genast kändes det bättre och nu är jag lyckligare än någonsin.

För kan man vara annat än lycklig när man får förvalta en sådan här liten skit?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är verkligen fantastisk.
Mammabluesen vet jag hur den känns, allt för väl. Dock så fick jag min 2 dagar efter förlossningen och den höll i sig i 2 veckor. Men som tur är går det över och allt blir frid och fröjd.

tänker på det du skriver om att du inte sover, kan du ligga och amma? Annars tycker jag definitivt att du ska ge det lite energi att fixa. Då kan du liksom somna om när du lagt Majken till bröstet..så slipper du vakna så ordentligt varje amning.
Hör av dig om du har några amningsfrågor..jag hjälper gärna till

/aktiv medlem i amningshjälpenSandra:)