torsdag 6 november 2008

Apropå presenter.

Borde egentligen skrivit det här inlägget i förrgår, d.v.s. på självaste födelsedagen. Men jag glömde det, så jag gört nu istället.

Det var exakt ett år och två dagar sedan jag fyllde 27. Då firades jag med buller och bång.
Härmapan gillar djur. Det hade mina kompisbrorsor Eskil och Ankan tagit fasta på när de kom med den här presenten:


Två kaniner. De hette Kokos och Cognac och var bara några veckor gamla. Jättesöta, verkligen. Problemen var bara de att jag vid tillfället bodde i en 2:a på Södermalm. Utan balkong. Och reste typ 250 dagar om året. Lägg därtill en lätt pälsdjursallergi så förstår ni hur misstajmat det var.
Dessutom har jag alltid tyckt att kaniner är meningslösa som husdjur.

Men nu satt jag alltså där, med två gnagare på halsen. Vad göra? De kunde ju inte bo kvar.
Tack och lov bodde min bror i ett hus "på landet" så de fick flytta dit temporärt. Nu sägs det att de har flyttat till Vansbro. Undrar just om de ska simma Vansbrosimmet nästa år?

Nu ska Lillapan och jag gå på föräldragrupp. Proggigt.

Inga kommentarer: