tisdag 11 november 2008

När portot kostade 3 och 85.

Under födelsedagsmiddagen häromdagen klingade så min vän Malin i glaset.
Vafalls, tänkte Härmapan. Är det tal på gång?
Nja, tal är nog fel ord, men Malin läste upp ett brev hon fått av mig.
Ett brev jag skrivit på sommarlovet mellan nian och gymnasiet. Härmapan var alltså 15 bast och lite tonårsdum i huvudet.

Brevet.


Billigt med porto.

Vi skrattade så att vi grät när Malin läste högt.
Ni ska också få vara med. Här nedan följer brevet, komplett med stavfel och hela köret.

Mycket nöje:

Malin! (Min lilla sockertopp!)
Puss, puss, puss, puss, puss, puss, puss, puss x hur många som helst. Jag blev så glad när jag kom hem & det låg ett brev här i vår lilla postlåda som väntade på mig. Och vad bättre var - det var du som skrivit det. PUSS! Lav ja så match!
Stumpan... (läses med eftertanke & nedåtgående tonfall, OK vi tar det igen) Stumpan... skulle du vilja vara så vänlig att förstå att jag inte gillar Kaj. Förresten så stavar han med i - Kai (fjompa). Kai Lüdemann, Somxxrhxxxxn x, 53 844 Mxxh, TYSKLAND Tel: 0xxx5/5xx3.
Skriv eller ring honom. OBS! Inte skämt, gör det...
Han gillar ju yngre tjejer. Han är 24, ska vara gift och ha barn, Volvo, hund & radhus du vet. INTE sant! Jo det är sant. OK, han är jättesnäll & trevlig men snälla nån. Nej, usch jag har absolut inga som helst sådana känslor för honom. BLÄK!
Han kanske skulle vilja ha min lillasyster istället. Han kan få hennes nummer så slipper han ringa mig. Det är ju absurt, han är nästan 10 år äldre än mig, bor i ett annat land & dessutom är han nästan 2 meter lång.
I och för sig är han golfproffs & har stenrika föräldrar men, "pengar är inte allt", som de gamla grekerna alltid sa. Han har inte ringt eller skrivit och jag hoppas att han aldrig gör det heller. Jag kommer i alla fall INTE att höra av mig. Det värsta är att han antagligen ska komma upp hit i vinter på "skidsemester" (vissa har ju råd med sånt), och bo hör hos oss på Englandsv. 4 i Åre, på jorden. Ifall han kommer emigrerar jag nog till Ö-sund & bor i lghten istället. Ja, du läste rätt. Vi har äntligen hittat en lägenhet. Det är en stor fin 1:a på 47 kvm med ett ganska stort kök & badrum. Det får duga, man har ju inget val längre. Det börjar dra ihop sig till skolstarten & man får helt enkelt ta vad man får. Jag hoppas att det kommer gå bra.
Goda nyheter - Jenny kom in på PC (fanfarer). Så vi ska bo tills. Bara vi inte råkar i luven på varann allt för ofta.
Du ska komma & leka med oss & sova över. På morgonen ska vi äta stor frukost & mysa ända fram på förmiddan. Jajemen det ska vi göra för du är min pussgurka.
Du är visst en massa andras pussgurka också. Thomas & Stoffe & allt vad de heter. Men det gör inget. Jag delar dig gärna med dem så länge du vill & tycker det är OK. Det är du värd, frågan är om de (killarna) är värda dig. Du är ju faktiskt "the Queen". Snygg är du också din bonntjyv. (Hmm, vissa får allt, hur känns det Malin?) Snälla berätta hur det känns!
Du är inte perfekt, det är ingen men du har så många goda sidor. Snygg, smart, smal, lång, duktig överhuvudtaget (snb, sjunga, skolan, allt...) SEXY, utstrålning (måste vara något du lärde dig på sjcharm-kurschen) Hihi. Ja du Malin, du är en godhjärtad flicka du, & jag gillar dig så mycket. Människor man älskar & tycker om brukar man sakna när de inte finns i ens närhet. Jag saknar dig, Malin!
En annan jag saknar är Ida (Bergström) hon flyttade ifrån oss. Hon bytte ner sig rejält. En flytt från Åre (Duved) ett ställe där hon har underbara vänner, till Skåne - plattlandet. Så djävla dålig stil, I´m getting so mad. But, it´s up to her. Hon hade faktiskt kunnat bott kvar här själv, men inte då. Jaja, nu har hon i alla fall gett sig iväg & man kan ju bara hoppas på att hon trivs och har det bara bra där nere tillsammans med Nils Holgersson. Men det är ju lite tråkigt. Randi har också flyttat, fast bara till Kvarnstigen.
Jag vill att du ska komma hem nu. Du kan väl komma hit & hjälpa mig att flytta. Kom nu, jag vill det. Jag vill pussa på dig & känna din lukt. Kom nu, kom nu, kom nu!
Ursäkta att jag skriver så fult med det finns skäl:
* Jag ligger i sängen
* Klockan är runt 1/2 2 (nattetid)
* Jag är trött, almost dead
* Har bara för någon timme sedan kommit från Norge. Vi har varit och hälsat på bekanta i ngn stuga där
* Dessutom så kan inte skriva snyggt. Så var det med det.

Jag vill ha dig i mörkret med mig! Tiden den stannar när du inte är här! <- Ny text tillägnad MALIN THE QUEEN.
Det var rätt kul på Yran, rätt mycket musik blev det. Det var skoj, mycket sol & fint väder. Men en Yra duger ju förståss inte för 08-Malin, nej hon ska på glassigare festivaler. Slickepinne-slickare! Nej, ärligt talat hade jag också stannat i Sthlm för att gå på Lollipop om jag inte hade behövt åka hem. Men jag kunde inte stanna. Var tvungen att åka hem & fixa lght. & det ordnade sig. Toppen! Det är ju lysande. Malin, jag håller på att avlida för jag är så j-la trött- Det betyder att jag inte orkar skriva mer, zznark! Men det betyder inte att jag inte vill. John Blund är för hård mot mig. Snart faller ögonlocken slött ihop & mitt dregel rinner längs med kinden för att lämna en våt fläck på kudden.
Malin jag älskar dig.

Puss & Nuss
Din för alltid, Julia

2 kommentarer:

evelina sa...

"Han kanske skulle vilja ha min lillasyster istället. Han kan få hennes nummer så slipper han ringa mig"

Haha, och jag var bara 9 år!

HÄRMAPAN sa...

Men så blev du ju av med oskulden när du var tolv också...