tisdag 25 november 2008

Fyra bilar, en traktor och så sopbilen.

Som Härmapan skrev i ett tidigare inlägg - i morse körde sopbilen av vägen utanför oss.

Och sedan dess har de halkat av som på beställning. En traktor slog nästan runt när den kom över kanten, och fyra personbilar har hämtats med bärgningsbil. En av bilarna körde dessutom in i grannens garage. Och man "körde inte in" genom garageporten så att säga.
I bilen satt för övrigt en fyramånaders unge som tillfälligt fick flytta in hos mig och Lillapan medan mamman donade med bärgning och pratade med försäkringsbolaget.

Det har varit rena rama sambandscentralen här idag. Och ständigt har jag haft hjärtat i halsgropen för så många gånger har det varit så nära (måttar en mm mellan tummen och pekfingret) att vår bil som stått parkerad längs vägen rykt den med.

Jag kan bara inte fatta varför folk är så störda att de väljer att köra i den här backen när de faktiskt inte behöver, det finns ett flertal alternativa vägar för alla (utom för oss som måste köra här för att komma till vårt hus). Idioter.
Med risk för att 08-maffian sätter ett pris på mitt huvud; det verkar som att stockholmare inte fattar det här med halka.

Hade jag haft möjlighet hade jag bjudit på bilder på varenda avåkning, men jag har helt enkelt inte hunnit med att fotografera fler än två, här kommer de. 


Rackarns.

Jämarns.

Ja, så här har utsikten från ett av mina köksfönster sett ut idag. Det var lite snyggare för mindre än en månad sedan - hyfsad kontrast.


Lite snyggare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha vad kul! Ja, vad ska de upp och göra? Var tar vägen vägen? //Anna