onsdag 12 november 2008

Kanada - Sverige, 1-0.


Kvart i sex i morse drog jag Lillapan ur sängen för att åka till Arlanda. Det var nämligen dags att vinka av min storebror som flyttar till Kanada idag. Till ett ställe som heter Revelstoke. Nu när han gett sig av är Härmapan rastlös i kroppen. Smått nervös. Lite sorgsen men ändå glad på något vis.
Brorsapan lever ju sin dröm!
Om allt går som det ska kommer han att vara borta i minst två år. Det är länge det. Huga så länge. Han ska köra skoter och jobba och så. Min lilla, lilla, stora storebror...

Typiskt min brorsa.

Planen var att familjen Härmapa skulle dra till Indien i feb/mars 2009, men vettetusan om det kanske inte blir Revelstoke ändå. Ifall vi får sjukt mycket pengar någonstans ifrån alltså.

Nu ska jag buda på tågbiljetter på tradera.

- - -

BONUSMATERIAL
Jag har gjort upp en liten lista över befolkningsmängden i väl valda delar av världen. Den är på engelska så att alla ska förstå:

POPULATION
Duved, Jämtland, Sweden - minus 1.
Revelstoke, BC, Canada - plus 1.

Inga kommentarer: