måndag 10 november 2008

Lunchjävel.

Idag var Härmapan och hängde kring Östermalmstorg. Det är inte mina kvarter. För det första så hittar jag inte där. Fick fråga om vägen flera gånger. För det andra så är det lite väl flådigt för min smak.

Men, min kära kompis AK skulle på något slags viktigt möte i krokarna och vi bestämde oss för att luncha tillsammans innan dess. Vi gick in i Saluhallen. Så här såg en av menyerna ut där inne:


Jomensåatt...

Innan Härmapan lägger 250 spänn på en lunch ska helvetet ha frusit till is och tinat upp igen. Jag blir förbannad.
Nog för att det inte är helt trist skämma bort sig själv med en redig trerätters + vinpaket. Men då är det en annan grej. Då njuter man ju av att sitta vid ett vackert dukat bord, inmundiga mästerligt komponerade rätter, ta in omgivningen. Liksom "Ernst Kirchsteiga" sitt liv för en kväll...
Men att lägga 250 spänn på att kasta i sig något vid en bardisk i en fiskluktande saluhall. Buuu.
Jag ville hånskratta de kostymklädda businessluncharna i ansiktet och ropa; "Ni är LURADE!"

Det slutade med stekt lax på Ciao Ciao istället. För 95 spänn. Men då fick vi i alla fall kaffe på maten.

Inga kommentarer: